Sunday 29 July 2012

B.a.N.D.o.N.G~

Assalamualaikum..Pagi! lemau je kan,,hahahaha puasa kan..sy tiba tiba nk tulis pasal Bandong..Negara ke 4 saya pergi..baru April 2012 ni..barang pun masih ada,,:p..

BANDONG... Rase nye semua orang terutamanya wanita akan ke Bandong. Kerana ia adalah tempat syurga bagi wanita di sana...Lebih lebih sekarang tiket mura kan...Everyone can fly..

Saya pergi bersama orang Opis Kak Zarina dan Kak Jua..so bertiga aja..la semua tak pernah pergi..Orang kata main redah aja,..hahaahha...

Kami membeli tiket 8 bulan awal dlm RM348 seorang pergi dan balik..
Untuk makan dan tempat tinggal kami mengambil SUKAJADI HOTEL (lawa sangat)

Kami menaiki Air Asia dalam petang,,perjalanan agak perlahan kerana cuaca hujan, ini menyebabkan kapal Terbang tidak mendarat..setelah mendarat captain terus tekan brek..Mungkin di sebabkan lantai licin

Setelah sampai kami terus makan nasi padang kat bandar,.si sebabkan kelaparan kami tak sempat nak melihat nama kedai..kehkeheh ,tapi dorang akan hidang semua lauk, dan kita akan bayar makanan yang kita makan ajar. Yang best nya bila bayar adalah dalam RM13 sorang.murah .Itulah tips nya kalau pergi bandong masuk je kedai makan nampak mahal.tp sebenarnya tak mahal. :))

LCCT

Donatello = Tempat Kasut

Sebelum naik
Pak supir ini bergantung kepada sapa yang kamu dapat. Kami sangat beruntung dapat pak supir yang agak lembut orang nya.Ini kak Jua yang rekemen..bayaran pun mura dalam 300rp seorang. Setelah kepenatan+ Kekenyangan kami pun chek in Hotel SukaJadi Hotel.Esok Start berjuang habis habisan di Pasar Baru dan Factoty Outlet.ahhahaha

Pasar Baru >>>>>>>>
Syurga bagi perempuan kalau lelaki tolong angkat barang jela :)

Ground Floor -Baju budak/Baju/Jersi/kerepek

Lantai 1-  Telekong baju stoking
Lantai    2 - Syurga kainLantai 3 - Jeans dan begLantai 4 - Baju Jeand Beg
Lantai 6 - handbeg dan foodcourt
Lantai    7 -  Surau dan paking

Factory Outlet - Berada di Jalan Dago dan Cihampelas walk..Banyak factory outlet di sini..saya sempat sambar 2 jeans GUess dan 2 baju Guess dan Baju wharehause.sangat berbaloi..

Ada sy terjumpa ramai guys guys yang pergi hanya ke Factory Outlet.Sangat berbaloi baju baju dan jeans for man..

Setelah kepenatan kerana berjuang..kami makan di tempat agak mahal tp berbaloi rm 30, ada ikan sangat sedap..

Keesokkan hari nya di sebabkan tidak sempat nak menghabiskan wang yang ada ,kami sekali lagi ke pasar baru...haahah abes duit sy..siap carassssssssssssss ...hahaha