Friday 20 July 2012

HARI KEDUA -Chu Chi Tunnel

             Hari kedua kami bersiap menaiki bas untuk ke tempat bersejarah terletak kira‐kira 50 kilometer atau lebih kurang sejam perjalanan,  dan dalam perjalanan yg panjang boleh la kita lihat kehidupan mereka. Mereka seperti zaman 80 malaysia. Lelaki berkerja keras mencari duit dan perempuan kebayakan bekerja di Hotel dan Pusat Membeli belah. Sy memang suka melancogn bukan kerana hendak bershopping sahaja tertapi ingin melihat budaya, cara mereka hidup, bercakap dan sebagainya dan semasa Tour Guide bercerita sy mendengar dgn penuh perhatian walaupun mengantok. Mereka di disini walaupun mempunyai kelulusan Universiti hanya mampu mendapat RM400 duit Msia. Bayangkan betapa bezanya wang kita.

Setelah sampai di tempat pelancongan utama yang menjadi tumpuan pelancong luar dan ・wajib・ anda lawati adalah Chu Chi Tunnel dan anda akan dapat melihat dengan lebih dekat lagi bagaimana tentera‐tentera Vietkong mempertahankan tanahair mereka dengan cara dan strategi yang amat bijak.























                  
Setelah penat kami makn di restoran Halal ,masuk JJCM. Antara 2 restoran inilah restoran yg sy adalah terbaik kerana mereka menkaji cara makanan kita dan mengajar chef di Vietnam untuk memasak nya,kerana disini mereka lebih gemar makanan yang tawau,payau dan sebagai nya.

Tapi dorang kate agak mahal berbanding lain lain restoran halal di vietnam

Alamat kepada yang tidak mempunyai Tour or Travel


 307/25 Nguyen Van Troi St
Phu Nhuan Ward, HCM City

Tel :84.08 38458 484
Email:satayhouse1998@yahoo.com.vn

Tel : (84.08) 3845 8484
(84.08) 3845 8485

sambung HARI KETIGA XOXO-OPAL


No comments: