Monday, 15 December 2014

Bridesmaid Ku

Assalamualaikum

Di sebabkan esok kerja selama 3 miggu 2 ari cuti!

Hari ini insyaAllah akan ku update pasal wedding ku

Tak kira la takda orang baca ka...apaka....

Yang penting happy!

Acara pembukaan mestila cite pasal yang best sikit

BRIDESMAID!

Dayang, pengapit...kalau dalam disc PENGIRING PENGANTIN

hemmm


kalau nak cite masa keciwa nanti takbest

BERSANGKA BAIK

Setiap orang mesti nak perkahwinan mereka ada bersama orang tersayang , family dan kawan kawan baik bersama di Hari Bahagia

Sekali je kot...........kan

Maka ku raikan belila kain kat Bandung...bukan mura ye....nyesal pun ada..kene tax kastam lg...cukai beg terlebih muatan....

tapi takpe...Nasib la pija cakap warna tu susah nak cari

even pun dalam kelompok warna yang sama

Nasihat pada B2B pergi je kamdar or Nagoya...hehe

Masalah yang timbul

1.Dah bagi kain tapi malas pergi buat...pakai baju lain so lari sikit

2.dah buat sakit

3.Datang lambat

4.Masalah peribadi

5.Husband ada hal .tak sempat buat baju

so dari 10 kain sy bagi hanya 5 je......................


kira luluslah! paras paras hidung...

hehe


OK Bridesmaid nikah ku 2 orang memang BFF aku di saat susah senang. Masing masing ada kelebihan masing masing yang susah nak dirungkai kan oleh alam semesta

Pija and JZ

Walaupun masa nikah dorang sedeh tak dapat iring aku sebab kak zarina dah pegang aku kuat kuat


Sorry Guys! kak jar baca ni...


hahahahahahah


 
Mama ku



Pija, jay,ayu,Elly, erni, Fatin, Mas dan Farah

Nilah kawan susah senang,..........Pija n J





Seee perot bai

 
Ingat nak macam ni :(

 
Cik epal pinjam! hehe tapi hemmmmmmmmmmmmmmm tak dapat

 
Jay pengapit nikah


 
KaK Jar

 
Si ayu mekup nak call  0126279303 highly recommended cakap Baixuri bagi

 
Jay jangan sedeh tau..Nanti babymoon saya dating Langkawi melawat ko
 
 
Happy me see both of you



Ni Nampak sapa yang pakai baju kaler lain kan! heheheh



 
Bila tak mekup mata macam lain kan

 




KESIMPULANNYA

* Kalau pengantin dah bagi kain buatlah..bukan susah pun

* Nak suruh iring pun tak sampai 5 minit je

* Pada B2B ameklah kawan baik yang mengenali satu sama lain.satu geng la senang cite,..kalau tak nak pening...sepupu je...

*Bukan ape...BERSANGKA BAIK KAN...........pengantin pun banyak benda nak piker...kalau tak nak banyak piker crack your head..tak payah buat pun bridesmaid ni

*Bagi pendapat Xuri nak dalam gambar lawa...dan dapat meraikan kawan kawan dari sekolah rendah, menengah, Poli, Uni....kan.............

* Datang pun dah memadai...dapat memberkati majlis kami

*Susah nak puas kan hati orang...Orang pun susah nak puaskan HATI kita...so

make it simple,..jangan pening pening kepala....apa apapun REASON SEbab ke...........REDHO


#Babaierybigday
#KhairiBaiduriWedding
#Babaierywedding


Tetap bersyukur amin

xoxo Bi














Sunday, 7 December 2014

Honeymoon at Krabi Island (Railay Great View Resort and Spa)


Assalamualaikum

Hari ni xuri nak bercerita tentang honeymoon!


UPSSS!! Sebelum tu Selamat Pengantin Baru buat diri ku

hehehehe


cite pasal kahwin akan ku update satu persatu ye...

Sekarang mood excited nak cerita pasal honeymoon di Pulau KRABI Thailand ni!


Xuri kat umah mak mertua..di sebabkan Hery (Pakcik+Hubby+) tengok bola..maka saya mengambil kesempatan menulis blog ini!


Gambar carca merba sikit sebab xuri malas nak ikot urutan



Nak cerita pasal alam perkahwinan......

Walaupun xuri dah kenal Hery 13thn....tp bila kahwin lain...sekarang in process nak kenal kenal

gado gado......penat hari hari gado

hehehe


ok..first

yang pilih Krabi ni saya.......so Hery beli tiket xuri just beli hotel...Disebabkan Hery nak kayu kayan


berhari hari lah jugak mencari hotel kayu yg ada bathtub

MAKA

Saya pun bookla Railay Great View Resort & Spa


* Kami naik flight Air Asia Hery book 3 ari je...sebab die ingat cuti tinggal 4 ari je..so sad

*sampai di Krabi dah malam..

*Kami pun naik teksi ke Hotel...TAPI!!!!!!

Hotel kami kat pulau RAilay...pulau yang banyak batu batu besar tu...krabi ni dah pulau,,,ni pulau lagi...


*Sooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

*Dah cakap kt Hery mesti boat ada masa die,,,die sikit sikit relax,,,relax,..Dok depan airport...orang pun asek dating nak suruh naik bas la,teksi la...prebet sapula...saya nak cepat cepat naik teksi,

* Lepas tak tahan bebelan ku...sebab kat sana br pukul 8pm...tapi macam 10 pm...

*Naiklah teksi 600bath..dalam RM60


* Sesampai di boat...si bawak perahu minta dalam 900 bath...kalau tak 100 bath,,tapi sebab sampai pukul 6 pm je

*Nasib ada mat salleh Angelica....sorang...EAT PRAY LOVE minah mat salleh ni...sebab nk elak musim salji...lepas ni dia ke India buat yoga..sini nak makan n chill in the bar.



ALONE...Berani sungguh

*Sorang 300 bath

*Sesampai di Pulau Railay..Anglica turun...then baru kitaorg turun....cari cari hotel takde,orang kate hujung...hujung pulau...30 minit dari west

BOLEH??????


* Dugaaan dengan bawak beg tarik...hutan kiri kanan laut,...nyesal tak amek limosin terus smpai hotel..Ingat nak cancel je,,,cari je hotel kat railay depan depan...

la banyak nyah nyah,,,SERAM Je

Sampai satu kawasan dah takde hotel................................sunyi............hanya kami je,,,,berlari kami...takot,,sebab macam 12 malam..padahal dalm 9++pm

Laa kene mendaki

* Then sampaila di Hotel...Memang puas hati...hotel cantik bersih. Tip tops..view laut..rupanya 2 hotel ni ada privte boat free..tak payah nak jalan 4o minit!

*Hotel Railay Great ni 4 bulan je beroperasi...di buka oleh datok Bandar Thailand ni....Buka time cuti chrismas je...sebab mat salleh je


DAN..........


Hery seperti memahami....sampai hotel die bukak surah halau makhluk halus...Al Ruhyah

TAK PASAL PASAL MALAM TU SAYA MIMPI PONTIANAK

memang ada pun!


Malam kedua pn Hery pasang....takde pn apa apa terjadi,,,cuma masa nak amek baju kat luar bulu roma mengerbang,,..atas pokokla katekan


DAH DAH jom tengok gamba
 
Meet Angelica!



 
Dorang kate perkara wajib pergi Thailand kene Massage...Tapi Hujan tak sempat dan murah!










Setelah sampai kelaparan


Di hotel pun kene mendaki

 
 
 
Penting ni kalau honeymoon..suka berendam

 
Nampak tak gajah

 
Private boat nak pi shopping..tangga yang tak membantu

 
Di Krabi,,susah nk cari makan halal....kene betol 2 Tanya..cari  berdekatan Masjid

 
Terbaikla Pulut mangga sini


 
Redho ke abang..ke was was,,,,hahahaha


Comel tak...?





 
#followmeto versi Hubby

 
Hery kate burok la bunga tu...tak kira!

 
MOMOK










 Naik moto je jalan jalan....BEST FEELING EVER!
 
Napela perot tu xuri!

 Masa balik di Krabi airport...kecik je

Kaki laki bini...dengan TOOTOO skirt seksi yo!



InsyaAllah nak update untuk B2B


Selamat Malam


Doaku semoga menjadi Isteri yang taat,..Amin...

#Krabi
#Honeymoonkrabi
#Erybabaibigday


xoxo-xuri

Monday, 24 November 2014

Kasut lace Cristy ng B2B

Hai hai korang

Assalamualaikum

Banyak benda yang jadi

Banyak benda yang nak cite

Tak tau nak start dari mana

Nak penutup dari mana

* Accident langgar orang.silap kereta orang 600 terbang..kete xuri 230

*Banyak bridemaid takleh datangg. sakit , ade family day (tau takpayah buat) buat pening pale lagi ada

*J tak dapat datanng isnin pastu baju problem, pija kain zip osaak, ayu tak buat baju pakai
bellaammara

*Kain ku senteng(nikah)

*kurus memang tak kurus

hahaahahahhhahaah


Sebab banyak sangat tak ingat la...belom kesah ngn MIL lagi..tapi tu kene simpan

Ni sekarang nak cite pasal kasut I

Entah


Rasa menyesal pun ada


Ko ni BAi asek menyesal je

Xurila silap

Sebelum tu dengar lagu Shila majid ni



Ku mohon dengan bimbingan mu SELALU............................


OK sambung

masa beli kasut ni,,,,duit tengah kapok kepeeokk

so setakat 300 no problem custom made la katekan

Bila dah beli menyesal tak sudah..


Bukan selesa pn Haish


tapi dah beli layan je sebab NAK LACE kan






 
 
Kalau korang rajin la , duit terlebih bolehla pergi ke Christy eng ni kat JAYA One Petaling Jaya
 
Kebanyakan Chinese la
 
 
 
So apa lagi
 
Terimakasih tak terhingga pada J dan pijara yang bayak memberi idea dalam proses B2B ai
 
ni
 
 
 
 
3 days to go!     Syukur Alhamdullillah
 
 
 
lepas ni saya akan update satu satu ye
 
 
 
Baju nikah saya beli kain di Bandung Indonesia
 
 
 
xoxo-xuri nak pakai inai
 
 















Monday, 27 October 2014

Checklist kahwin B2B 2014

Hai 

Assalamualaikum

Disebabkan lagi sebulan lebih nak melansungkan perkahwinan

Xuri nak share sikit checklist yang akan memeningkan korang

hahaha

be prepared?!!

Sebenarnya takla pening sangat kalau korang pandai manage,.hehe

(Sebab i dah siap cakapla macam tu)

lagi pun xuri bukan jenis susah kan orang ......maksud mama,ayah dan lain lain

kita nak kahwin kenela usaha sikit.

Tapi kalau ibuayah yang membantu Alhamdulillah........

first klik >>>>>>>>>>>>

http://ncr.jais.gov.my/index.php/pendaftaran/new


korang kena dafta online bukan macam dulu tau leh padam padam leh liquid liquid

ni kalau salah je kene pergi balik pc then print baru!

Saksi je leh tulis takot masa nak depan tok kadi saksi tak ada kan..

after that......

tengok la checklist xuri tu

harap dapat membantu B2B







Yang diet tu sedeh,,,,,,,,,tapi gurdle kan hado!

hehehe

Syukur Alhamdulillah semua settle tggl nak hantar borang kat Pejabat Agama Kuala Selangor je

Pakcik gi hantar.sebab saya sayang cuti.hehe

 

Tapi kan mind set dah cakap nanti mesti ramai takboleh pergi sebab anakla.,hubby la,family day la..apa la.

less expectation ... less disappointed

Don't expect too much from people, the less you expect, the less disappointed you will be when they let you down.





Jangan terkejut kawan yang u ingat datang tak akan datang..

Kawan yang u rasa tak datang akan datang

so....................

Just Follow

Everything gonna be OK

nervous sebenarnye

Mala cakap

''Ala dah kahwin ,,kahwin jelah ...susah ke."

Haip..U all makayahibubapak uruskan.....

I?semua sendiri tau.......tak ya la nk sedeh sedeh

lagipun dah biasa........And kita lebih MENGHARGAI kan..

so bakal suami  jaga i baik baik k!

 



So kalau korang google.,,berlambak lambak orang share yang akan membantu korang......Tengkui

so much,,,,,,,,,,,

Bagi xuri

12@ 6 bulan buat yang besar besar

1.Tempah dewan (tersangat la penting) kalau buat kat umah tak kesahla..kebanyak kan dewan 1 tahun full
nanti xuri share pasal dewan

2.Catering 

3.Hiv test (sebab cuti tak banyak kan)

yang lain lain tengok checklist ye

Lagi sebulan lebih ni...doakan yang baik baik tau!Amin

xoxo-xuri






Sunday, 26 October 2014

Door Gift Semua House atau Plaza GM Klang

Hai selamat malam


Malam ni Xuri mengantok sangat sbb minum kopi tadi ngn Pijara

Adoi........Patotla xuri excident ritu sebab minum latte...

Tadi cari door gift

Sebelum tu xuri dah survey kat Semua House Jalan Tar..

Boleh tahan gak 'Regenye'

hemm


so tadi cari kat GM

so so la


tak delah murah sgt..

Orang kate Nilai pn lebih kurang...cuma banyak choice

maka...............I malas nak bayar toll smua so

KE GM la kita..

Okla dapat 50 sen sebijik kotak


tapi..................

Susah jgk nak pilih door gift ni

Banyak betol

taknak orang buang la...tapi orang simpan ke?



last last maybe sy bg


TELUR jugak!!

Saya suka kaca kaca tu,,,tapi smua rm3


cuba darab yang RM 2 x 1000


kan dah RM2000


Xuri mintak pakcik 1000 je...............


so dapat 60 sen dan 50 sen

cuma tak taula nak letak apo..

haish pening pala den

 Semalam lalu nilai..WOW smua ada,..tapi orang cakap nilai mahal buts! my MIL beli sumua kat sana

so korang B2B tu survey dulu ye............





 Dulang ni dalam 17.80 tapi boleh dapat 9.90 kalau pandai survey
So kene BIJAK k!
Atas ni semua House

Atas ni GM la yang 50sen...........................boleh la letak Oat ke telur ke...Takleh tunjuk sangat nanti tak suprise......


Dan boleh tak melalut kejap

Bila dah sampai lagi sebulan ni...

Tetibe rindu nak jenjalan ngn Pija or J...tak kesah la g korea ke.........

Jepun ke..........

HEndia ke

Paris ka..

Swiss ka

Entah la,,,,,,,lagi pn pakcik ok.i ckap nak pi Bandong/Vietnam ngn pija.tapi cakap jela..

Book nye belom

hahahaha

Sebab.....kalau pergi ngn kawan best jugak.tak semestinya nak bercouple je...

(iyela tu lepas ni tak leh lepas hubby!) heppppp akak tu bg tips tau.hubby nk pi beli paper pn kene ikot.biar dorang biasa kita ada....(me? baik layan korea) hehehehhe


Tapi masalah satu ni........mase aku bonus pija lom bonus,,mase pija bonus aku lak kering kontang..........

j ok je cuma kene jaga kedai je kot.......


So korang...apa lagi.....JOM!

tapi in my intinc kan..msti lepas 1 beranak tahun depan..wuhuuuuuuuuuuu(Ni Doa je)

ok korang nanti Xuri sambung.

xoxo-xuri













Monday, 29 September 2014

Pencarianku --- KAD KAHWIN lace dan akhirnya :)

Assalamualaikum kengkawan

Hari ni mungkin lagi 2 hari berakhirnya Syawal :(

Semakin hari semakin seram hehe

Okey kalau di ikot kan hati rasa nak menghabiskan duit dekat Kad kahwin ni

sebab kad kahwin antara perkara penting walaupun sekarang dunia canggih

akan tetapi........di sebabkan Xuri (me) ni macam orang dulu dulu

MAKA

Xuri lebih suka kad kahwin

kalau boleh nak macam scroll or lace......

tapi

hemmm

budget sederhana..........tapi takla yang 40 sen tu......

so kita lihat...


Pakcik .......
Sebab kitaorang ni orang zaman dulu...pilih kad yg Hot Stamping..........kilat sikit.......sbb die kate kalau kat licin MATTE tu murah..byk kali die ulang,,,,,,,,,padahal dulu dpt dr kawan kawan pun tak heran......I nk pinkish pakcik blue or turquoise
 

Die tak kasi ambil gambar..tapi cino perempuan ni baik,,kalau lelaki tu garang..............

My one card...pakai waze carilah Jalan Brunei 2

 
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
I
V
 
 
Tada! mula mula dapat tengok macam sedeh je sbb nk pinkish kan..tp macam peach je.........
 
lama lama tengok macam ada KE LASS ko nok...........
 
Adik pun asek puji je kad Xuri ni.......
 
xuri xuri kene bahan ngn dua dayang I.....hahahah
 
ada xuri kessah.
 
myname kan  BAIXURI...
 
 
 
 
 
Tarikh kenela rahsia kan...........MALU!

 
Dapat 2 Bunting Free and 2 Quest Book Yahoo


 
Harga 80 sen je! murah kan..........heeeeeeeeeeeeeeee I like.............
 
suke embossed 2
 
 
Tapi  kepada bakal bakal B2B kalau nk ke kedai ni........Xuri nasihat kan kene bersabar,,,,,,sbb ramai orang,..dan dia bukak everyday,,8-5 petang..Xuri yang demam pun gigih ambil tau sebab I ni jenis gelojoh tak sabar nak tau macam mana rope Nye............Pakcik outstation....
 
HASIL NYA OK..Dan kat sini ramai la artis mcm Black, anak anak tan sri........yela murah. tapi depa ambil yang mahal la.........macam black amek yang rm25 satu

DAN............

Kalau boleh buat 3 bulan sebelum tarikh perkahwinan sebab kad disini siap 1 bulan..1 bulan selepas korang bagi complete nama peta gambar semua lah..Dan bab ni saya puji....tepat tepat tarikh.

DAN..

Kalau nak cepat kena extra charges lor

DAN......


Dorang tak heran pun kalau korang masuk pastu keluar...hahahahaah


sebab kat situ banyak kedai kad kahwin......ingat JALAN BRUNEI OFF Jalan pudu..

Bukan pudu tunggu bas tu,,

DAN Akhirnya

Tahniah B2B yang masuk enry Xuri ni...



Nanti mungkin update bila nk tawen kot.........


Makin dekat makin seram.............orang cakap kene exited...


Exited belum keluar lagi


XOXO-Xuri